Натхненням для колекції MEREZHYVO бренду PODYH стала деревʼяна архітектура Чернігівщини, яка через свої вишукані різьблені орнаменти схожа на делікатне мереживо. Ці одноповерхові будинки, що збудовані з дерев’яного зрубу, вкриті дранкою та прикрашені декоративними різьбленнями, є втіленням народної творчості, що пронизана символізмом. Їх вигадливі орнаменти, що схожі на вишиванку, в поєднанні з кольоровою гаммою мимоволі нагадують пряниковий будинок з казки Шарля Перо.
“Для мене ця архітектура, ці яскраві будиночки – справжня ода індивідуальності; вони начебто і підкоряються загальній концепції, однак кожен по своєму унікальний. Кожен орнамент, форма, розмір, поєднання кольорів не схожі ні на що інше. Розглядоючи їх, відчуваєш всю ту завзятіть та майстерність з якою майстри формували цей своєрідний екстер’єр. Дуже шкода, що це припинилося після приходу більшовиків та радянської окупації, яка відкинула будь-що, що може виділяти тебе з-поміж інших”, – каже дизайнер бренду Дарʼя Плаксюк.
Силуети колекції продовжують тему стриманості, що характерна для бренду, поєднуючи в собі мінімалізм та архітектурну геометрію. У жіночних сукнях і спідницях втілена легкість і витонченість, тоді як мускулінні акценти у вигляді жакетів із широкими плечима, прямих штанів і оверсайз бомберу додають образам структурної строгості.
Ці мінімалістичні форми доповнені декортивними елементами та техніками, які відображають чернігівське мереживо. Так вигадливі деревʼяні орнаменти ніжно вплетені в колекцію з власною інтерпретацією дизайнера. Оберіг на гарний врожай – зубчики під карнизом, що ніби вода, яка “ллється” на рослинні орнаменти – відтворені в подовженому зубчастому вороті та декорі у вигляді листочків. Декоративний сандрик над вікном, що відтворений в шкірі, в поєднанні з вельветом нагадують елемент зістареного часом деревʼяного фасаду. А через вирізи в одязі дизайнер відтворив техніку пропильного різьблення, що використовували майстри Чернігівщини для виготовлення цих мальовничих витинанок на дереві.
Грайлива кольорова гамма: від пастельних молочного, блакитного, мʼятного, оливкового до багряно-червоного, темно-синього та чорного передає ту індивідуальність, яку хотів мати кожен з власників будинків. Кожен колір, як елемент пазлу, гармонійно занурює у світ чернігівської архітектури.
Однак ця дерев’яна архітектура, що зберігає у місті атмосферу спокою та старовини, поступово зникає: або ж від старості, або ж від рук самих власників. В своїй роботі PODYH хотів підкреслити важливіть збереження та усвідомлення цінності спадщини, яку нам залишили предки.
Особлива подяка проєкту “Дерев’яне мереживо Чернігова” за надані матеріали та неоціненний вклад у дослідження, збереження та популяризацію української архітектурної спадщини.
Читайте також: ІНТЕРВ’Ю З ДАРІЄЮ ПЛАКСЮК, АВТОРКОЮ КОЛЕКЦІЇ «KYIV MODERNISM»